ישיבת הנהגה ראשונה- שנה"ל תשע"ג

תאריך: 11/10/12 יום חמישי

נוכחים: נציגי ועדים, רונית, טלי, מירב, אילנה, רויטל ואנונו.

פתיחה: סרטון תדמית- "קשת" בית ספר מוביל פדגוגיה.

רונית: מודה לכם על הנכונות שלכם להגיע ולתרום. זה לא דבר מובן מאליו. ההורים מהווים קשר וגשר והם מעין שגרירים של בית הספר. מטרת המצגת הבאה היא להעמיק את ההכרות שלכם עם בית הספר. הרצון שלנו הוא להפוך את בית הספר לבית המעניק, בטחון, הגנה, אהבה, עידוד ותמיכה. ברצוננו שהילדים יגיעו בשמחה כל יום ומבקשים מכם לסמוך עלינו.

מצגת מצ"ב:

ü פרטים על בית הספר.

ü חזון בית הספר: מצוינות- אנו שואפים למצוינות. פיתוח המורים ומענה לילדים בכיתות. מענה גם למצטיינים וגם למיצוי של כל אחד למצוינות שבו. שיתוף– עם הקהילה מנבא הצלחה של כל ילד. בעזרת ביתו של כל לומד. מאחר ואני דוגלת בשיתוף אציג מה אני לא אוהבת. אין צורך בהתארגנות במיילים. אנו דוגלים בתקשורת ישירה ודלתי תמיד פתוחה. מעגלי חניכה– דרך לשפר ולשדרג את הלמידה בארגון. שלושה מעגלי חניכה כפי שצפינו בסרטון. הכל למען קידום הישגים. מצוינות כערך.

ü יעדי תכנית האסטרטגיה של המטה– פריסת 12 היעדים. יעד ההכלה: שיפור יכולת המורה להכיל את התלמידים בחינוך הרגיל. ההשתלמות המוסדית למורים תעסוק בנושא.

ü יעדינו החינוכיים:1. קידום הישגים לימודיים

2. יצירת אקלים חינוכי מיטבי.

3. ביסוס היחודיות

4. פיתוח המקצועיות של הצוות החינוכי.

5. חינוך ערכי יהודי.

ü מצוינות בכל צבעי הקשת

1. תכנית "אמירים"- כיתות ד, ה, ו. 5 ש"ש.

2. "ניצני אמירים"- איתור תלמידים כבר מכיתה ג.

3. מתמטיקה בשכבות ה-ו– ארבע קבוצות למידה. כיתה של מצטיינים.

4. מתמטיקה למצטיינים בכיתה ב'– שעה שבועית של העשרה ופיתוח חשיבה מתמטית.

5. מנדולינות/ מקהלה/ נבחרות ספורט

6. פיתוח מקצועי של המורים.

ü צבעים נוספים לקשת

שותפות 2000

שותפות 2000 של הסוכנות היהודית נוסדה לקראת שנות ה-2000. השותפות קיימת בין ערים /אזורים בארץ, לבין ערים/אזורים בעולם כאשר מרביתם בארצות הברית.מהות השותפות כיום היא הקשר הבין-אישי בין יהודי התפוצות ליהודים בישראל וזאת במטרה להכיר זה את זה וכן להגביר את הזהות היהודית.מודיעין-מכבים-רעות כאמור שותפה עם הקהילה היהודית ברוצ'סטר שבמדינת ניו-יורק.

בית ספרנו נמצא בקשר עם בי"ס "ברית קודש" ברוצ'סטר שבניו-יורק. יש לנו 3 כיתות – כיתה ג של לילך, כיתה ו של גלית, כיתה ו של יפית. בנינו תכנית בה מדי חודש יוצר קשר סביב חגים ונושאים. הם שולחים לנו תוצרי כתיבה, תמונות, הקשר יהיה באמצעות המחנכים והפייסבוק, באמצעות האתר הבית ספרי, וכמובן בעזרתה של רכזת התקשוב אילנה.

מועצת התלמידים

כמדי שנה בחודש נובמבר אנו נכנסים לתהליך של הקמת מועצת תלמידים. המועצה מורכבת מתלמידים נציגי כיתות ג עד ו. במהלך שבועיים הקודמים ליום הבחירות נעשית הכנה ולמידה של נושא המנהיגות והדמוקרטיה. המועמדים כותבים מצע ויוצאים במסע שכנועים. כמובן שבנינו תקנון בחירות . כל התהליך מהווה למידה משמעותית של המתרחש במדינתנו הדמוקרטית. ביום הבחירות שותפים הורים, מורים וילדים. לכל ילד פנקס בוחר והוא מצביע מאחורי פרגוד וקלפי…

שגרירי מפתח הל"ב

מעבר לשעה השבועית של השיעור מפת"ח הל"ב , בו עוסקים בערך החודש. יש לנו עשרה ערכים לעשרה חודשי לימוד. תשרי- שיתוף והשתתפות, חשוון- מעורבות חברתית, כסלו- שונות…השנה נכנס בית הספר לתכנית השגרירים. בתכנית זו מדי חודש כיתה/ שכבה אמורה לשגרר ערך. היא לומדת לעומק ובהרחבה על הערך וביום שישי כל בית הספר מקבל שגרור של הערך. המטרה לתת לכל תלמיד מכיתה א ועד כיתה ו ' הזדמנות ללמוד לעומק וללמד על ערך חברתי.

בנות שירות

התוכנית מועברת על ידי בנות השירות לאומי, תחת הנהלתה של עמותת נחלת ש"י. הבנות עוברות מיון קפדני בבחירתן והן הכשרה והנחיה אינטנסיבית במהלך השנה, כך שיינתנו להן הכלים להעביר את השיעורים בצורה המקצועית ביותר. התכנית תורמת לגיבוש הזהות היהודית ישראלית של התלמידים וחושפת אותם למורשתו וייחודיותו של עם ישראל. השיעורים שלהם מגוונים מאוד וחווייתיים. בכל שכבת גיל יש מיקוד על נושא מסוים:

שכבת א'- סיפורי הבריאה. שכבת ב'- סביב פתגמים

שכבת ג'- חוליה בשרשרת- דמויות מופת. שכבת ד- כאן נולדתי, מקומות בארץ ישראל.

ועדת זה"ב- הרכזת רויטל ואננו. להמשיך בפרויקט "סע לשלום". פנייה להנהגת ההורים שיעזרו גם הם בכל נושא החנייה הבטוחה בצמוד לבית הספר. לעודד הורים להגיע לתורנות. רויטל תנסח מכתב ותעביר להנהגה.

תקשוב- אילנה בן דוד. אנו ממשיכים להפעיל ולהעשיר את השעורים המקוונים. הצטיידנו במחשב אישי לכל מורה, בברקו ומסך לכל כיתה.

23/10/12 תרגיל ללמידה מקוונת בשעת חירום. תרגיל הנערך בשעות אחה"צ. המורות יצטרכו ליצור קשר עם התלמידים במשימה ולתת משימה מתוקשבת קצרה. התלמידים יצטרכו להגיב.

אשכול דו גילי– מירב משולם. תכנית יחודית לבית ספרנו. כל "בית" אחת לשבוע מתחלק ל-5 קבוצות. בכל קבוצה 14 תלמידים. 7 מפגשים. תאטרון בובות/ שף בכיף/ תקשוב/ מוסיקה/ בעקבות ספר.

ü מיצ"בים- חשיפת נתונים.

ü שאלון אח"מ- הוצב למטרה "אוירה לימודית".

אשכולות עבודה

בסיום שנת הלימודים הקודמת נפגשנו וסיכמנו את פעילות ההורים. והתחושה שיצאנו ממנה הייתה כי יש בכם את הרצון להיות יותר שותפים פעילים באירועים שמתרחשים בבית הספר. לאור כך החלטנו השנה להקים אשכולות עבודה. האשכולות יהיו מורכבים ממורים והורים. לפני החופש ישבנו כל צוות בית הספר והתחלקנו לאשכולות עבודה. כל מורה שבצה עצמה לאשכול ובעצם לאירוע אחד בשנה בו תהיה שותפה לתכנון ולביצוע. את מה שנעשה עם המורים נעשה היום עם ההורים- אני אעביר דף ובו רשימת אשכולות העבודה וכל הורה ישבץ עצמו לאשכול אחד, בו הוא מתחייב להיות שותף פעיל בתכנון ובביצוע. לכל אשכול מינינו מורה מוביל, ורצוי שלכל אשכול יהיה הורה מוביל, כך שהקשר יעשה בין השניים.

המורות כבר התחילו בתכנון ראשוני. אנו עתידים לשבת שוב על התכנונים ולכן כבר נזמין הורים להיות שותפים. וכמובן שבסמך לאירוע תהיה ישיבה נוספת של האשכול.

ועדת בטיחות

השנה אנו רוצים להקים ועדת בטיחות שתהיה מורכבת משלושה הורים והעב"טית של בית הספר- אורית אברהמי. מטרת הועדה לזהות מפגעים בטיחותיים בבית הספר. הם יפגשו בקרוב בהנחיית של אורית. ומפגש נוסף במחצית השנייה של השנה כדי לבדוק כי המפגעים אכן טופלו.

ועדת הבטיחות היא דרישה של הקב"ט והעירייה.

ü סבב הורים

מהו ההישג שלי/ של ההנהגה/ של בית הספר שבזכותו אומר לעצמי בסוף השנה שהזמן שהקדשתי אינו לשווא?

אלון כהן- ה/1:

שרה רובין ה/4: בשנה שעברה לא הרגשתי מעורבת, אסתפק בלעשות אפילו משהו קטן..

ליאת גבאי ב/1: רוצה להיות חלק מהשיח, להשפיע, להציף.

אפרת וולק א/1: אין לי נושא אחד בנפשי… אשמח להרגיש שתרמתי.

איתן שבתאי ו/3: לסייע לבית הספר באותם המקומות שהורים מעורבים. להמשיך במסורת

בכיתה ו' ולהשפיע.

אלגרי שוקרון ו/2: מעורבות בשכבת ו'.

דינה קדם ה/3: אשמח לתרום חלקי בתפקיד ה"צלמת". כל הנושא החברתי קרוב לליבי.

אשמח שתינתן לי האפשרות לתת העשרה לצוות.

לימור תאומים ד/3: בית הספר נמצא במקום יציב. אשמח להובלת יוזמה חדשה. ביצוע סקר

שביעות רצון הורים.

גלית רוב גן אודם: מאוד שמחים להיות כאן. התקבלנו במאור פנים. אשמח לקדם את הנושא החברתי.

טלי איש שלום ו/1: אשמח לראות את "פסטיבל קשת" לובש צורה שונה.

נדב אבני ו/4: ביצוע סקר והתבוננות בתוצאות לאחר דרך פעולה.

ערן אמיר א/2: בית ספר מלשון "בית". להמשיך ולסייע להורים ולתלמידים. הקמת פורום הורים.

גיל ברק ב/3: שכל מה שנאמר עד עכשו יתממש. נוכחות ישיבת הנהגה.

מירב בר חן ב/2: שמחה להיות כאן. ליצור עניין משותף או תא משפחתי שכל כיתה/ שכבה תתגבש.

שרון פטחי ג/2: באתי מבית ספר שלא נתנו מעוף להורים. אשמח לדעת שעשיתי צעד נכון במעבר לכאן.

לימור נחמני ד/1: אשמח לעזור בנושא קידום בריאות.

משה אמיר ג/1: שנה ראשונה בנהגה. אשמח לתרום.

קטי צור ד/2: יש פה צוות נהדר. בי"ס עובד מצוין. לא חייבים להוסיף…

עדי בן יוסף א/3: שה ראשונה בהנהגה. גם אני אשמח לעשות שינויים ב"פסטיבל קשת".

ג'יג'י רונן ג/3: אני אורחת היום. צריך להעלות רעיונות, להאמין והדברים יקרו. אשמח לעזור מהצד. אמשיך בקשר עם "מבשרת". צריך להעיר את ההורים בכיתות.

הילה כהן יו"ר:מקווה שכולם נכונים לתרום. אשמח להצליח להוציא מכם את כל שתרצו להגשים.


אשכולות עבודה – שנה"ל תשע"ג- "קשת"

האשכול

מועד

איש קשר מורים

רשימת הורים

איש קשר הורים

חנוכה

7/12/12 יום ו

ערבה שושן

שרה רובין/ שרון פטחי/

אלגרה שוקרון